Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Господ ви е дал мозък, за да можете да мислите

На 17 Май тази година се отбелязват 20 години от премахването на хомосексуалността от списъка със заболявания на Световната здравна организация (СЗО).

Този ден се чества за 6-ти път от целия свят, но едва тази година Председателят на Европейския парламент, Европейската комисия, Съвета на Европа и Европейския съвет ще отбележат Международния ден срещу хомофобията (IDAHO) с официални становища и видео послания.

Тази година глобалната кампания е посветена на религиозната хомофобия. Вече съм писала за пагубното въздействие на Църквата и католицизма върху човешкото достойнство и използването на религията като инструмент за погубване на човешкия живот. Вярвам в Господ, но никога не съм била религиозна, защото от малка, когато родителите ми ме научиха да бъда богобоязлива, ме научиха да използвам и мозъка си, който Господ ми е дал.

Нашият син, макар и само на две години, вече показва, че предпочита другия пол. Приемам този факт по същия начин, както щях и бих приела факта да харесваше хора от същия пол. Един познат сподели писмо на майка, която е преживяла и преживява по различен начин хомофобията, насочена към сина й. Ако все още съм в България, когато Максим е на неговата възраст, съм сигурна, че ще мога да се подпиша под нейните думи.

Неделя, 30 април 2000 година

Автор Шарън Ъндърууд

До Valley News (White River Junction, VT)

Много писма са изпратени до Valley News от хора , притеснени от „хомосексуалната заплаха” във Върмонт. Аз съм майка на гей момче и ми дойде до гуша от всички вас, мили хора.

Уморих се от глупавата ви реторика за „плана на хомосексуалните” и обвиненията ви, че приемането на хомосексуалността е равнозначно на това да подкрепяш сексът с деца. Вие сте жестоки и невежи. Вие окрадохте радостта ми от майчинството, още когато децата ми бяха съвсем малки.

Първородният ми син започна да страда от тежката ръка на вашите морални, добросъвестни и почтени семейства, още когато беше в първи клас. Той беше обиждан и нападан физически и вербално от първи клас чак до гимназията, защото го мислеха за гей.

Той никога не е казвал, че е гей, нито е имал някаква асоциация с гей хора, но имаше нещастието походката и жестовете му да са различни от тези на останалите момчета. Наричаха го непрекъснато „педал”, още откакто стана на 6-годишна възраст.

В гимназията, докато вашите деца се занимават с каквото трябва да се занимава едно дете на тази възраст, моето пишеше предсмъртното си писмо, чернова след чернова, за да е сигурен, че родителите му ще разберат колко много ги е обичал. 17-годишното ми момче хълцаше и разкъсваше сърцето ми, докато през плач ми обясняваше как не може да понесе да живее повече, че не иска да е гей и не може да живее без достойнство.

Имате безочието да говорите за закрила на семейството и децата от хомосексуалните, докато вие самите разбивате семейства и тласкате деца към крайно отчаяние. Аз не зная защо сина ми е гей, но знам, че Господ не го е създал, него и милиони като него, на тази земя, за да има кого да тормозите и малтретирате вие. Господ ви е дал мозък, за да можете да мислите и е крайно време да започнете да го използвате.

В основата на заблудените ви и погрешни вярвания лежи убеждението, че това никога не може да се случи на вас, че има някакъв вид субкултура, към която хората избират да се присъединят. Факт е, обаче, че ако това се случи в моето семейство, може да се случи във вашето и няма да имате избор. Аз не зная дали е генетично или нещо се случва по време на ембрионалното развитие на детето. Мога само да ви кажа само едно нещо със сигурност, че с това се ражда детето.

Ако искате да натрапвате своя собствен морал, тогава по-добре да използвате различен аргумент от собствената си хетеросексуалност. Не сте направили нищо, за да я получите, била ви е дадена. Ако не сте съгласни, готова съм с интерес да ви изслушам, защото моята лична хетеросексуалност беше благословия, която получих без каквото и да е усилие от моя страна. Тя е толкова дълбоко вплетена в същността ми, че нищо и никога няма да може да я промени. Аз съм изумена от тези от вас, които свеждат сексуалната ориентация до прост избор, някаква особена характеристика, лош навик или нещо, което човек може да промени с програма от 10 стъпки. Наистина ли твърдите, че вашата собствена сексуална ориентация е нищо повече от обикновен избор, който сте направили и който можете да промените, стига да искате? Ако не, тогава защо смятате, че някой друг може?

Често чувам, че Върмонт бил повлиян от чуждестранно влияние. Семейството ми и по бащина, и майчина линия е живяло във Върмонт от поколения. Върмонт е в душата и кръвта ми, затова ще съм ви благодарна, ако спрете да говорите от името на „истинските кореняци жители на Върмонт”.

Вие викате духа на смелите хора, които са се борили и умрели за тази велика страна, като казвате, че те не са си дали живота, за да може сега хомосексуалните да омаловажат принципите, за които те са умрели в битка. Моят 83-годишен баща се е бил в някои от най-кървавите битки по време на Втората световна война и е награден с орден Пурпурно сърце.

Той клати глава тъжно, като гледа какъв живот чака внука му. Каза, че се е бил рамо до рамо с хомосексуални в окопите, че те са дали своя дан и не са пречели на никого. Един от най-добрите приятели на баща ми в армията е бил гей, а баща ми научил това чак в края на войната, но дори и тогава нямало значение. Това не е мерата за човека.

А вие, религиозни хорица, просто не можете да понесете миълта, че понеже сина ми се е пръкнал от ада, каквото е било детството му, може да си намери половинка и да изживее малко щастие в този живот. Това накърнява чувствата ви и ви обижда фактът, че той трябва да иска позволение да посети партньора си в болницата, да може да вземе решение за медицинското му лечение  или да може да oнаследи човека, с когото е живял.

Как смеете? Питате вие. Такива нечувани права са заплаха за съществото на семейната институция и ще подкопае свещените основи на брака.

Използвате религията, за да се откажете от отговорността да мислите като човешки същества. Има огромен брой религиозни хора, които смятат вижданията ви за противни. Господ не е за привилегированото мнозинство и Господ знае, че синът ми не е извършил грях.

Дълбокомислещият автор на писмото от 12 април до Valley News, който преподава лекции за хомосексуалния грях и говори за „тези, които са били благословени с манната на религиозното възпитание” пита: „Какво се случи със стремежа …да сме по-добри хора?”

Наистина, сър, какво се случи с този стремеж?

Електронната поща на Шарън Ъндърууд, автор на писмото, е sundervt@hotmail.com. Синът й е добре сега скоро е завършил колеж.

3 comments on “Господ ви е дал мозък, за да можете да мислите

  1. Monika
    май 17, 2010

    Много се надявам, че грешиш, когато казваш, че ако си в България, когато Максим е на годините на сина на Шарън, ще можеш да се подпишеш под думите й. Все ми се ще да вярвам, че поне „новото“ поколение ще живее в държава, в която няма хомофобия …

    Like

  2. tech
    май 18, 2010

    Поклон пред тази жена! Надявам се един ден и моята майка да споделя тази позиция.

    Like

  3. Pingback: Непоискано пропагандно съобщение « Муша-Буша в пространството

Кажете си

