Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Pazardzhik, here we come!

via Заедно за свободен Пазарджик

20 март, събота, 14 часа, площад „Константин Величков“, където се намира сградата на Общината

20 март, събота, 14 часа, площад „Константин Величков“, където се намира сградата на Общината

Приятели, на 20 март, събота, ще посетим Пазарджик, за да покажем на жителите му, че не ни е страх от заплахи – независимо дали идват от обикновени хулигани, или от Общинския съвет!С пълно доверие в професионализма на пазарджишката полиция, ще проведем мирна протестна демонстрация в 14:00 на площад „Константин Величков“, където се намира и сградата на Общината. Подготвили сме интересна и оригинална акция, чрез която ще се опитаме да запознаем пазарджиклии с техните основни граждански и човешки права. Едва ли е нужно да казвам, че всички сте поканени да се включите!

Желаещите да дойдат, нека изпратят писмо на info (@) lgbt-deystvie.org.

Усещам как Пазарджик може да се превърне в (засега) бледа родна метафора за Стоунуол ’69. Без бунтовете и сблъсъци, разбира се.

Просто вече не става дума за Пазарджишката Наредба и нейния чл. 14, който забранява „публичното демонстриране и изразяване на сексуална и други ориентации“. Продължавам да съм дълбоко убедена, че не (само) хомосексуалните би трябвало да са на този площад. Те са малцинство така или иначе, независимо какво пише по стените в училищните тоалетни. Хетеросексуалните ученички с къси полички, с гадже под ръка (или в уста), миньорът, който се прибира в работното си облекло по улиците на града, бременните жени, които (обикновено) са правили секс с мъж, венчалната халка на безименния пръст, рекламите на водка, ракия, мастичка и какво ли още не, 99% от телевизионните предавания и реклами… Те трябва да са по-притеснени. Аз имам да мисля само една сексуална ориентация, като основен кахър.

Освен сексуално ориентирана, аз си имам и професия, и виждания за религията и вярата, имам политическа ориентация и позиция, харесвам определен тип облекло и външен вид за себе си и смятам, че въпросната наредба ще е страховит лов на вещици, ако не бъде отменена. Не само за мен и „моите ориентации“ по-горе, както ме слага в скоби въпросния член.

7 comments on “Pazardzhik, here we come!

  1. MadWizard
    март 18, 2010

    Те по това време „Хетеросексуалните ученички с къси полички, с гадже под ръка (или в уста), миньорът, който се прибира в работното си облекло по улиците на града, бременните жени, които (обикновено) са правили секс с мъж, венчалната халка на безименния пръст, рекламите на водка, ракия, мастичка и какво ли още не, 99% от телевизионните предавания и реклами“ ще протестират срещу евентуалното намаляване на майчинството, или пък преебаването на пенсионерите или нещо съществено….
    …поне така се надявам.

    Like

  2. Musha Busha
    март 18, 2010

    Mad, всъщност именно заради тази наредба няма да имат право да протестират и да си изразяват публично …ориентациите. И изобщо, какво значи „нещо съществено“?

    Like

  3. MadWizard
    март 18, 2010

    Ми аз не виждам какво толкова е станало в Пазарджик.
    ама аз и не разбирам много нещата де…
    Може би за много хора това е важно….за мен не е. Съжалявам. Това имах предвид под „нещо съществено“, някак това на мен, а и подозирам, че на много други не им се струва съществено. Може би грешим.

    Like

  4. Musha Busha
    март 18, 2010

    Разбирам какво имаш предвид, но това, което искам да кажа е, че не може едното да е по-маловажно или по-важно. Мен ме касае както подобна общинска наредба, така и скудоумието с орязване на майчинските (защото и аз съм майка и смятам да имам още деца вбъдеще, по възможност, в България). Някой ден ще се пенсионирам, нали затова сега плащам пенсионни осигуровки, затова ме касае и пенсионерския въпрос.

    Изобщо, човекът е … като лук – има много слоеве и всеки слой си иска своето, един вид:)

    Like

  5. MadWizard
    март 18, 2010

    Така е. Съгласен съм.
    …обаче ме притеснява следното нещо: преди година мисля, забраниха да се пие бира на открито. В паркове и т.н. Някои бяха ЗА, други ПРОТИВ. И едните и другите вадиха доводи, които нямаше как да се оборят. Всъщност се демонстрираха две различни интерпретации на „пиене на бира на открито“. Както и да е, мисълта ми беше: Промени ли се нещо след тази наредба? Защото аз лично продължавам да пия бира, когато съм на пикник в парка….и същевременно останах с впечатлението, че ако някой 13 годишен пикльо дойде и почне да демонстрира простотия с бутилка бира в ръка, ще бъде най-малкото наритан от (евентуално) патрулиращ полицай да се разкара от там…
    Това не е ли едно положително „ограничаване“ на правата?

    Like

  6. Eneya
    март 18, 2010

    Макар че (не)прилагането на законите е важна тема, наличието на абсурдни, неадекватни и опасни закони не трябва да се толерира изобщо.
    Критиката е към приемането на закон, който е изключително неясен, защото може да се отнесе към всеки един индивид, към всяка една група. А че е нетолернатен и сексистки (поне с такава цел е написана наредбата), това също не е малко, защото така превръща групи от обществото в жертви, на чиито гръб се имитира дейност.

    Like

  7. hkoparanov
    март 21, 2010

    Не може да има „положително ограничаване на правата“. Проблем е и, когато има текст, но се прилага произволно. Днес става дума за това дали ще пречиш на някого с пиянски изпълнения или кротко ще пиеш бира в парка. Утре ще си затворим очите пред друго нарушение на някой закон, други ден не дай си Боже някой каже „ми то тези може да ги набием защото са еди какви си“… Къде ще поставим границата?

    Like

Кажете си

