Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Ако е любов, нека е навсякъде

Щом Коледа е време за любов, нека е всякаква и навсякъде.

В седмицата преди Коледа офиса опустя, защото само ние с Жоел и Нана (най-новите в ILGA-Europe) не знаехме за далаверата да си вземеш 3 дни отпуска преди Коледа и така да ти се събере почти месец почивка. Седях на бюрото си, отегчена до смърт и без задачи, защото всичката ми работа за 2009 я приключих предната седмица, слушах меланхолична музика и гледах през прозореца как трупа снега и намалява шансовете ми да летя без проблем. И най-важното – мислех за любов.

По Коледа всичко е любов, с всякакви форми, цветове, гледни точки и развръзки. Колежката мадмоазел обича френски шансони с видимо неравноделен ритъм и без хармония в звученето и обича да ги слуша на фона на обедната си почивка, когато в целия офис се разнася кисело-тежката миризма на претоплено домашно брюкселско зеле с бамя. Моето любовно коледно настроение не може да изтърпи подобно посегателство. Youtube, volume up. “Нищо не знаеш”, пеят Крум и Емануела, после “След теб” на Стефани, Анелия и Преслава за разкош, Миро да замаже очите, че уж поп слушаме. Никога не съм харесвала чалга, но идва една такава Коледа, когато ти е толкова самотно, изгубено, снежно, безпътно и празно, че нищо друго не може да стопли сърцето ти, освен сладникаво трагична чалджичка за изстрадана любов, безметежност и саможертва.

Малко преди да посегна на живота си по романтичен Ромео-Жулиетовски почин, опустошена от несподелените любови и неизказана болка от душата на толкова много руси перли, си задавам въпроса: как може да умираш от любов, да капе кръв от сърцето ти, душата ти да плаче, да вали дъжд в очите ти, да не ставаш вече за обичане, всичко да са ти взели, да те забравят, да те погребат, да чуваш насън нечий глас и ако го няма, да полудееш, без него да знаеш, че няма да оцелееш, от много сълзи да ослепееш, и да имаш трикилограмови силиконови цици, устни все едно си търсила забравен артефакт в пчелен кошер и коса, с която избягваш близост с открит пламък. Не разбирам. Духа ти е извисен, пожертвала си тялото си, живота ти няма стойност и смисъл, душата ти е стон, а после в 10 бързаш да не закъснееш за следващата фотоепилация и опресняване на екстеншъните.

Любов нека бъде, всякаква и навсякъде. Love actually официално може да бъде обявен за must-do на всяка Коледна тв програма. Ако не си гледал Love actually, единственото, което може да те спаси от адския огън на Коледните изменници, е The notebook. Поне два пъти. Майка ми и баща ми (понякога, ако успее да чуе/види екрана и да не заспи) гледат всички екранизации на Библията на Бъдни вечер. Всяка година майка ми чака с нетърпение тези филми, като че ли някога са свършвали различно.

След големи премеждия, немалко алкохол, много сълзи, клетви, смяна на facebook-статуса, караници с приятели и много взиране в прозореца и бъдещето, с Деси се разделихме, сприятелихме, влюбихме отново и събрахме пак като семейство. Едно от малкото събития, заради които си заслужава да помня 2009-та с добро. Три дни яли, пили и се веселили, сега ни остава и заживели щастливи до края на дните си.

Секс. Много и често и различен. Много хубав и запомнящ се секс.

Шефката ми планираше 30-тя си рожден ден и ни помоли да подготвим групово изпълнение на This will be нa Natalie Cole, с което да изненадаме партньорката й на рождения ден. Заложихме повече на визия и беквокали, вместо на акапелното изпълнение, което беше по-скоро вой, отколкото мелодия. В началото на третия куплет, когато наистина вече започваше да става мъчително и за слушане, и за гледане, Олимпия извади една кутийка с форма на мандарина и я отвори пред лицето на партньорката си. Видях как един мой колега и съпругът му, и двамата от Молдова, които сключиха брак преди почти две години след 7-годишна връзка, почти се разплакаха заради спомена, а и заради това колко силен и тежък заряд носи подобно предложение за всеки ЛГБТ активист. Всички си мислят, че гей двойките лесно се създават, разтрогват и решението да живееш с другия или да сключите брак е, някак си, несериозно и набързо. Може би в България по-скоро да – и да ми каже, че ще се оженим, и двете знаем, че това няма да стане другия месец.
В Белгия е различно, за щастие.

Моята Малтийска Брит афера се събра с любовта, не на живота й може би, но поне на 2009-та. Нейната любов е хетеросексуална (yeah, most girls are straight, until they’re not!:) и преживяха много премеждия по пътя към осъвместяване на очакванията от тази връзка. Стискам 4 палци, защото сега са в двуседмична инкубация, в която не си говорят и не се виждат, за да са сигурни, че това е, което искат и ще ги бъде. След дълго време отдаденост на всякакви каузи и блогуване, Лонганлон също сдаде фронта и падна в плен на жената, която не обръща внимание на нищо друго, освен него. Жената К. постигна своето с упоритост и търпение – преследва Жената Д.  месеци наред, в пиано и трезво състояние, напориста и смирена, докато един ден Жената Д. реши все пак да й даде шанс. Шансът се оказа печеливш и се надявам месеците им заедно да се прелеят в години. Мой близък приятел сега излиза с двама, но обича само един –трети. Тежка и драматична е тяхната, но е устояла с годините. Изобщо – нека е любов, всякаква и навсякъде.

Предният път, когато се прибрах в София за няколко дни, не бях виждала Максим близо 2 месеца. Майка ми го беше извела на разходка по улицата и когато слязох от таксито и тръгнах към него, той не ме позна и просто ме подмина. Не мога да опиша, да разкажа как се почувствах в този момент. Само минути по-късно, когато чу гласа ми и ме погледна в лицето, се затича към мен и ме гушна много силно. Това усещане също не мога да опиша с думи. На 5 февруари ще навърши 2 години, а сякаш беше онзи ден, когато с Деси го гледахме наведени над детското креватче и с любопитство наблюдавахме реакциите му, на какво се смее и какво му харесва. Една приятелка ми каза, че майката не може автоматично да заобича детето си, когато й го подадат в родилното – трябва ти време да го опознаеш, да свикнеш с него, да го възприемеш. Винаги съм го обичала по начин, които няма да анализирам и категоризирам, за да не влизам в шаблони, но две години по-късно зная, че и той ни обича и има нужда от нас,родителите му, точно толкова, колкото и ние от него.

Сигурно моите деца ще ме гледат със същите очи, с които сега аз гледам майка ми и баща ми. На Нова година на татко му станало лошо, завило му се свят и паднал по гръб, ударил си жестоко главата, пукнат му е скалпа и има сътресение на мозъка. Не разпознава майка ми на моменти, а аз не мога да повярвам, че всичко това се случва. Буквално виждам как живота си отива от очите му, ръцете му нямат сила да се преместят сами, увит като в пашкул от одеала на леглото, от което не може да стане засега, и въздъхва дълбоко… Всеки син и дъщеря знаят, че родителите им ще умрат някой ден, така става, това е естествения ход на нещата, но никой никога не е готов.

Любов е това, което ми остава в замръзналя заснежен Брюксел. Любов всякаква, навсякъде и по много.

5 comments on “Ако е любов, нека е навсякъде

  1. longanlon
    януари 6, 2010

    пролет иде ей… почнахме размножителния сезон от рано😉

    Like

  2. Musha Busha
    януари 6, 2010

    Така, така. Петилетката за няколко месеца. На Вас разчита Майка България.

    Like

  3. Дарина
    януари 7, 2010

    Само аз ли на тази планета не съм регистрирана във фейсбук?🙂

    Аз, която съм се нагледала на разводи и несполучливи бракове на хетеросексуалното и традиционно-ценностно население покрай мене, мога само да кажа: нека да е любов за тези, които знаят какво е любов.

    Стискам палци на баща ти…

    Like

  4. Eneya
    януари 7, 2010

    Съжалявам за баща ти, имаш искрените ми пожелания да се оправи.

    Like

  5. изработка сайт
    януари 8, 2010

    Пожелавам ти скоро да се оправи баща ти, много тъжно😦 и нелепо

    Like

Кажете си

Навигация