Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Идентичност

Борбата за супата от определения е започнала много отдавна, но не и у нас. У нас, като идентичност и ниво на говорене сме все още в 64-та година на миналия век, само десетина години преди СЗО да обяви, че нормалните сексуални ориентации на човека са хетеросексуалната, хомосексуалната и бисексуалната. Остават ни само десетина години до това съдбоносно решение, а на мен ми се иска да ги направя поне 9 години и 11 месеца. Ако самите хомосексуални не правят разлика в собствената си различност и самоидентификация, то как се очаква околните да правят? Дори и егоистично погледнато, ако ти си гей, може да не те касае персонално идентификацията на транссексуалните примерно, но да си травестит и да наричаш себе си транссексуален е наистина малко объркващо, за теб самия и за околните.

По убеждения, аз съм против идентификацията и категоризирането. Това винаги е ограничаващо. Колко връзки с жени и колко секса са достатъчни, да вземеш тапия за лесбийка? Активните гейове броят ли се за гейове? Като си гей, трябва ли да обичаш да носиш рокли, или това те прави по-малко, некачествен, гей?  Ако намирам Робърт Патинсън за ужасно сексуален, това прави ли ме хетеросексуална?

Против категоризациите съм, защото свободата да се самоопределиш всъщност е заграждението, в което се вкарваш сам и трябва да приемеш сексистки, мачистки норми и със сигурност в един момент това ти създава неудобството да не се чустваш добре в собствената си кожа.

Всъщност, проблема на бг-ЛГБТ-то не е в националистите, или в законодателството, или в генерално хомофобското мнение на широката общественост. Същественият  проблем на бг-ЛГБТ-то е собствената му идентификация и вътрешно неприемане. Освен граничните нарушители, които са ме разсмивали, отчайвали и ядосвали, това, което наистина ме вбесява и натъжава е липсата на самосъзнание в бг-ЛГБТ-то.

Всъщност, бг-ЛГБТ-то има проблем с това да е ЛГБТ. Те уж са ок с това, но всъщност искат да се показват само в ранните часове на нощта, под земята и на тъмно. Дали пък бг-ЛГБТ-то не е част от някаква вампирска клика? (моля тук близките ми приятели да не ме бъзикат за Twilight!) Уж са ок, че са ЛГБТ, обаче не искат да живеят като такива, предпочитат да правят секс в тоалетната на Мола и не ги интересуват избори-мизбори, закони-макони, права-мрава. Уж никога не са имали проблем с това, че са ЛГБТ, ама после се оказва, че никой не знае, че на Жоро гаджето, за което говори сутрин в офиса, всъщност не се казва Мария, а мама и тати познават Пешо като „най-добрия приятел от години“ на Жоро или, класиката в жанра, „колегата от университета“ или „съквартиранта“.

Няма да пиша повече, защото един приятел се съгласи, че обичайно острия ми тон сигурно  ще разбуни излишно духовете и всъщност никой няма да разбере какво искам да кажа.

Само ще споделя с вас някои събития, които ме изкушиха да пиша за идентификацията на хомосексуалните у нас.

Стана известно журито на Mr Gay Man Bulgaria

Не пропускайте коментарите, не новината привлече вниманието ми.

Интервю с Джаки от клуб Александър, Варна:

Христо: -След няколко месеца в София вероятно отново ще се проведе гей парад. Тази година запланували ли сте „Варненски Национални Гей Празници”?

Джаки: –Ние сме категорично против всякакви паради, защото не смятаме, че гей обществото има нужда да излиза на улицата като циркова трупа, това не е представление на клоуни, които хората трябва да сочат с пръст, да шушукат и да се присмиват. Травестите в България или поне тези във Варна и в частност звездите от Шоуто на Александър се издигнаха до ниво на скъпо платени артисти с много и различно участия в шоу програми, клубове, ВИП партита и събития. Ние искаме да правим спектакли на високо ниво и засега успяваме.
А и макар да прозвучи популистко – не смятам, че е редно да се налага на българските майки и бащи да обесняват на невръстните си деца, защо по улиците пеят и танцуват мъже облечени с рокли посред бял ден. Все пак колкот и да ни се иска обществото ни не е дораснало до такова ниво, а и лично мое мнение е, че и няма нужда.

Разбира се, че ще има Национални Гей Празници и тази година. Това е традиция създадена за първи път при нас, единствена по рода си и устояла на времето. Официалните дати са вече обявени на сайта на Mix club Alexander.“

Ъъъ. ко речи? После, в коментарите, Джаки се доразвива, за да окафени съвсем пейзажа. Сигурно ще изсъскам яко, ама на това: „Смятам, че да поддържаш най-големия микс клуб в България и да го превърнеш в легенда означава нещо. И това се е случило единствено и само, защото обичам това място, работя с много любов и влагам цялата си енергия и емоция в това….Александър е институция, всички са едно голямо и щастливо семейство, колкото и популистко да звучи.“

Пък аз си мислех, че институцията микс клуб Александър я създаде и популяризира един от най-известните (може би най, всъщност) травестити. Грешка, ТРАВЕСТИТИ, в случай, че Джаки или някой друг не е прочел правилно.

И после, сагата продължава. Някои хора като хваната кофата с акита и не им стигат вентилатори.  Mix Club Alexander официално се обяви против Гей парадите. Отново не пропускайте коментарите.

За десерт по темата със самоприемането и идентификацията като общност.
gaybg

(Ето картинката в оригинал)

Изведнъж аз съм описвана като детероден и детеизносващ орган в събирателното „те“ и „тях“. Не съм сигурна какъв е проблема на момчето. Това, че съм жена? Или че предпочитам да правя секс в дома си? Или е проблем, че имаме дете? На мен пък не знам какъв ми е проблема, може би че пича е космати гърди без име и снимка? Ениуей, градивната критика (хихик) към мен я не е толкова важна, обръщам внимание на самооценката на един бг-гей, което не е изключение, а често срещано явление.

И последно, като епилог. На конкурса Mr. Gay Man в ID Club чух като аргумент на участник да се даде по-ниска оценка, защото „избираме момче, а не момиче“. Това, което не чух, беше извинение за ултра сексистката и хомофобска шега, която и без това не беше никак смешна. Явно и в самото бг-ЛГБТ трябва да се въведе дрескод – гейовете с косми, по лицето и торса, задължително по краката, задължителна миризма на потен кон, да люпи семки и да плюе люспите наоколо, в това число по косматите си разгърдени мъжествености, да не се къпе твърде често (всяка неделя е един мъжествен период за хигиенизиране), като специален талант да представи рекорд по опикаване на публиката и, абсолютно задължително! – да пие Каменица!

Ако не се бях хванала на хорото с ЛГБТ равноправието, сега щеше да е моментът да кажа: да ви … и у гейовете, и у ЛГБТ-то.

3 comments on “Идентичност

  1. Дарина
    юни 19, 2009

    Може ли някак да видя този текст в синьото каре по-едър, че така ми е трудно да го чета? Като кликна върху него, попадам на профила на този тип (чела съм какви ли не неща и не се стряскам лесно, ама това… той смята ли се изобщо за човек и смята ли мъжете, които търси, за хора?)

    Like

  2. Дарина
    юни 20, 2009

    Благодаря за „картинката в оригинал“. Пак не разбирам какъв му е проблемът с детеродните органи на жените и кой му пречи да прави секс по тоалетните, ама поне виждам ясно, че картинката хич не е розова.

    Сега прочетох за „граничните нарушители“ и се смях със сълзи, ама на тебе сигурно хич не ти е било до смях през повечето време.

    Like

  3. woland69
    юни 21, 2009

    Имам много полезен съвет към нещото, което отговаря на повикването „Джаки“ – просто да не мисли, не е редно да правиш неща, които никак не ти се отдават.

    И да, побеснявам, когато някой ми каже, че нямало да дойде, защото го било страх от летящи бутилки. Има неща, които са по-важни от страха, по дяволите. И, ако някой иска да е великата гей-икона по заведенията, ама, ако е възможно това да става само между 0 и 5 сутринта, наистина, по-добре да не идва. С такова ЛГБТ-„общество“ не ни трябват нацисти и скинари, ние сами ще се избием.

    Май още има хора, които искат семейства, искат да се признават родителските права и на двамата родители, искат реформи и промени, искат културно израстване на тази овча маса, наречена български народ.

    А най-лошото е, когато някакви уж ЛГБТ започнат да говорят за „парадиране“. За мен това е една много голяма кауза с изключителна роля и тежест в менталното ни порастване, във възпитанието ни, в историята и пътя ни към Европа и света, в културния ни облик. Аз парадирам с новите си очила, не с човека, когото обичам.

    Казват, че правото да бъдеш глупав не било ограничено. Аз предлагам злоупотребите с това право да престанат.

    Like

Кажете си

