Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Темата на Нова за еднополовите семейства „Всичко за майката“

или във Vbox7 от този линк:http://vbox7.com/play:97e336bd

P.S. Между другото, разбрах, че Темата на Нова е била с огромен рейтинг на гледаемост, по-висок от от новинарската емисия. Това значи, че или ЛГБТ общността като зрители са повече от хетеросексуалните /хех!:)/ или че темата „еднополови двойки“, независимо от конотацията (подозирам, че повечето са го гледали от гняв или в очакване да видят някакви екзотични същества), е обект на огромен обществен интерес.

Коментарът на майка ми, изключително консервативна жена с понякога крайно хомофобски възгледи, беше, че депутатите са малоумни да говорят такива неща и че като питат хора от малки неизвестни села, не е чудно какви ги говорят.

P.S. По-подробен очерк на положението и материала можете да прочетете на блога на Woland69

28 comments on “Темата на Нова за еднополовите семейства „Всичко за майката“

  1. mebbeth
    март 22, 2009

    Това филмче е ужасно тенденциозно. „Другата гледна точка“ е просто… отчайваща. Стана ми тъжно докато го гледах, ядно, отчаяно, обидно. А каква беше целта му всъщност?

    Like

  2. Дарина
    март 22, 2009

    Какви са тези семейства и тези села?

    Добре, това дете вече го има и ти го гледаш с жена си. Какво могат да направят като „не е редно“, да ти го вземат ли? И на кого ще го дадат? Лесно им е на тях да говорят…

    Павел Чернев на кого ги пробутва тези (псевдо)религиозни номера, когато става дума за ДЪРЖАВАТА, а не за църквата?

    Поздравявам те за куража.

    Like

  3. longanlon
    март 23, 2009

    ама чернев я виж колко секси депутат е – разголил космата гръд😉

    Like

  4. vihrena
    март 23, 2009

    „Нормалните“ от селата бяха почти неграмотни, аз съм загрижена за ТЕХНИТЕ деца – с розов барби-компютър или без, за тях се отнасят точно квалификациите на техните родители.
    „Ще му се подиграват, децата са жестоки“ – ами естествено, като чуят от вас подигравките, ще излеят жестокостта си върху децата, които не са с майка и баща. И да не ми пробутват това лицемерие: „Аз нямам против да съм им съседка и приятелка (защото примерно ги дават по телевизора или печелят много пари), но ще науча детето си да се подиграва и да се бие с техните деца, защото те всъщност не са нормални“.
    В тази махленска държава… но и не само тук, за съжаление. Хората са идиоти, масово.
    Поне за Максим съм спокойна, че ще стане читав човек. Обаче дечицата на „нормалните“ от видеото, дето не могат да си построят изречението – безпокоя се, държавата трябва да се погрижи за средата, в която израства това поколение. Как не!

    Like

  5. Ule
    март 23, 2009

    Евала за смелостта, отново!:)

    Честно казано не мога да се сърдя на семействата, които са представени в материала. Всъщност, опирайки се на патриархалносттав страната и правилността в отношенията, те остават в пасивната позиция на омразната поговорка „Преклонена главица сабя не я сече.“. В края на краищата всеки има право на позиция, че даже и наведена…
    Това за, което ми стана наистина болно и много, много мъчно е, че Аксиния е самотна единица в общественото пространство. Че те двете рискуват спокойствието и сигурността си, за да застанат зад кауза, която е на всички нас. А огромната част от нас се крием зад гърбовете им и тайничко се надяваме те, или някой друг, да ни свърши работата.
    Нямам правото да се сърдя на хората от репортажа, имам право да се сърдя единствено на себе си, защото аз не съм направила почти нищо за да зашитя правата си!
    Благодаря, че ме събуди с горчилка!

    Like

  6. vihrena
    март 23, 2009

    Ule, ами това е всъщност подтекста на видеото: десетки безименни „нормални“ семейства, загрижени за своите ценности, за децата си, че и за децата на гейовете, а от другата страна: единица. Един вид, да й се чуди човек, обречена кауза, не вижда ли кое е „нормалното“, къде е тръгнала да разбива с глава стената на патриархалното общество, че и детето си жертва заради едните човешки права. Много е гадна тази самотност, която насаждат за нас: „те, горките, неразбрани, крият се, страхуват се, защото са различни“. Ако наистина мислеха, че не сме различни и няма от какво да се страхуваме, нямаше така да насаждат тази различност и да ни предупреждават от какво точно е добре за нас да се страхуваме.
    Обаче от такова предаване ще се обадят пак на Аксиния, тя е единицата, самотния войн, няма да звъннат на теб или на мен, не защото няма какво да кажем или се крием (поне аз, де), а защото масата български народ и в частност журналист не мисли, работи върху чисти стереотипи и чисти инстинктивни емоции. Аксиния – онази, бе, лесбийката, дето и дете има на всичкото отгоре, и не я е срам и по телевизора да се показва!
    Пък тя си е жив човек, и най-важното, не е единица, ето в тази посока можем да поработим, лека полека…

    Like

  7. vihrena
    март 23, 2009

    Ох, май нищо ясно не казах, извинете🙂

    Like

  8. Дарина
    март 23, 2009

    За Вихрена: мисля, че беше достатъчно ясна.

    И на мене колкото повече мисля, толкова по-неприятно ми става, че Аксиния е представена като сама срещу целия свят едва ли не. Някак излиза, че престъпление да имаш дете без МЪЖ (невисимо дали си лесбийка или не), а връзката между две жени е някаква велика конспирация. Бас държа, че същите тези семейства не одобряват разводите, защото смятат, че детето на всяка цена трябва да има майка и баща, които да живеят заедно. Този патриархален морал ми е до болка познат.

    До longanlon: а аз нещо пропуснах да оценя сексапила на Чернев… хем съм хетеросексуална, а пък такъв мъж – юнак балкански да не забележа.😉

    Like

  9. Eneya
    март 23, 2009

    Напротив, разбрахме те.😉
    Според мен трябва да се пусне едно видео с малко интервюта на хора, които нямат идиотски предрасъдъци. Защото това беше твърде тенденцозно, хванаха някакви от някакво село, зададоха им някакви идиотски въпроси и воала… изводите.

    П.П. Ние сме светска правова, а не църковна държава, омръзна ми като причина за нечие кертенско обществено поведение да се дава като причина църквата.
    Ок, ако бяхме шериат, бих разбрала да се изказва църквата по тези теми. Но не сме. Религиозността на нашите депутати не трябва да се меси тук.

    Like

  10. Vesela
    март 23, 2009

    Журналистите от Нова показаха, че извън София и някои по-големи градове хомофобски настроени са 99,9% от населението. Тези хора не познават или не знаят, че познават гейове и лесбийки.Само са слушали митове и легенди и изказвания на малоумни политици. Преди няколко месеца видяхме реакцията на жителите на павликенското село Недан. Събрани на площада и обсъждат семейството на Пенчо и Алекс сякаш е някаква атракция. Просто хора с ограничено мислене. И сега такива показаха.
    А Аксиния се представи супер както винаги.

    Like

  11. NCM
    март 23, 2009

    браво на теб, останалите без значение в случая🙂

    Like

  12. bobo
    март 23, 2009

    Муша, както винаги се представяш чудесно! Според мен ефектът е постигнат – хората виждат, че си един стойностен човек, обичащ детенцето си! Селяците ги прескочих – не ми се слуша псевдо морал отпреди 100 години. А този Герджиков като е така патриархално настроен, какво прави в парламента, защо не е в църквата?!!! Това същество не бива повече да се доближава до власт! Чернев няма да го коментирам, това е крайно ограничен човек и не бива да се взема под внимание. Според мен звездата беше малкото Слънчице Максим, което изглежда изненадващо щастливо, въпреки „проклятието“ от две обичащи го майки. „Горкото“ то, мъничето, което получава повече любов от 99,9% от децата. Как ще расте така? :)))
    Освен всичко друго е и най-сладкото бебче, което съм виждал! : ))))))
    Респект към теб и семейството ти, репортажът ще достигне до сърцата на хората, които си струват. Останалите са без значение!

    Like

  13. Дарина
    март 23, 2009

    До Бобо: ама Герджиков колко е уплашен!

    Like

  14. размишльотини
    март 23, 2009

    Страхотни сте и се радвам, че се запознахме задочно и че си застанала пред камерата, защото, наистина невидимостта е хранителна среда за предразсъдъците…

    Според мен филмът би станал още по-добър ако интервютата с хората бяха по-развити, с повече follow up въпроси. Например, а смятате ли, че трябва да се забрани на самотни майки да имат деца, щом не отговарят на патриархален модел, а какво мислите за разводите в такъв случай – да се дават ли децата на разведени семейства в дом, а какво мислите за мнението на експертите, а как ще обясните противоречието между вашето мнение и факта, че хомосексуалните се раждат в хетеросексуални семейства… Защото предразсъдъците ги знаем, но те са затова, защото носителите им не ги поставят под съмнение.

    И по-пространно интервю с Герджиков – който би казал още по-объркващи неща🙂

    Like

  15. Viktoria
    март 23, 2009

    Още веднъж поздравления за Акси!

    Размишлиотини, идеята ти е много добра, но маи няма журналисти готови да направят такъв тип интервюта и медия готова да ги разпространи…

    Like

  16. Devojkata
    март 24, 2009

    Kaкви са тия селяци, турци и неграмотници! Откъде им хрумна да ходят по селата дето никой не ги знае да ги интервюират!
    Аксиния, моите поздравления!🙂
    Максим е голям сладур! Пу пу..

    Like

  17. Йоана
    март 25, 2009

    И каква беше обосновката на Герджиков – „защото живеем в патриархално общество!“ Ами нали точно в това е проблемът! Поне според мен. Аз не желая да живеем в патриархално обшество, защото то ме ощетява; то ощетява ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТА граждани и според мен би трябвало да е очевидно, че поради това се нуждае от основна реформа.

    Like

  18. shane
    март 25, 2009

    Bъзхищавам се на смелостта ти, много ми се иска и аз открито да те подкрепя. Чудя се, защо умишлено е взет коментар от разни малки селца (защото за мен е видно че такъв е бил замисъла на журналиста), и защо е взето мнението на най-посредствените журналисти? Въпреки всичко, самото послание много ясно се чу и разбра правилно. Браво

    Like

  19. shane
    март 25, 2009

    да се поправя – посредствени политици😉

    Like

  20. mebbeth
    март 26, 2009

    ЖурналистЪТ е преквалифицран тв-оператор.

    Like

  21. Mariya
    март 27, 2009

    Бих искала да напиша няколко думи, тъй като Задължително задочно ме предизвика с ето тези думи: „Бащата не може да замести майката и обратно. А едно дете има нужда и от двете.“ Такааа. И от двете казваш. Незнам дали си даваш смтка колко много деца нямат „и от двете“, въпреки, че са израснали в хетеросексуални семейства. Аз съм жив пример. Родителите ми се разведоха когато бях на 12 години и досега не поддържаме връзка с баща ми освен един телефон веднъж на няколко месеца. Така че за какво точно говориш? Това, че имаш двама родители от различен пол по документи, а дори и вкъщи понякога, съвсем не означава, че ти наистина имаш тези родители реално. Такива случаи има много, да не говорим и за сираци и полусираци. Трябва д аима, но няма. В такъв слу

    Like

  22. Mariya
    март 27, 2009

    Пардон, нещо се прецака нет-а и не ми излезе целия коментар.

    Бих искала да напиша няколко думи, тъй като Задължително задочно ме предизвика с ето тези думи: “Бащата не може да замести майката и обратно. А едно дете има нужда и от двете.” Такааа. И от двете казваш. Незнам дали си даваш смтка колко много деца нямат “и от двете”, въпреки, че са израснали в хетеросексуални семейства. Аз съм жив пример. Родителите ми се разведоха когато бях на 12 години и досега не поддържаме връзка с баща ми освен един телефон веднъж на няколко месеца. Така че за какво точно говориш? Това, че имаш двама родители от различен пол по документи, а дори и вкъщи понякога, съвсем не означава, че ти наистина имаш тези родители реално. Такива случаи има много, да не говорим и за сираци и полусираци. Трябва да има, но няма. В такъв случай какво правим – дамгосваме ги всички тези случаи като нещо ненормално и като неприятни изключения и не ни пука какво се случва. А много по-добре би било едно дете да израсне в атмосфера на обич и разбирателство в семейството, независимо от какъв пол са родителите му и да може да разчита на тях, така че …
    Това пък за кърменето бешееее … нямам думи. Ами представи си, че в едно хетеросексуално семейство жената по някаква причина не може да кърми /дали защото няма кърма или най-често за да не си разваля бюста!/ – същата ситуация, която цивилизиваните хора са решили много отдавна с детските млека.
    Малко е обидно да изпадаме в ситуации да си обясняваме очевидни неща, не мислиш ли?

    Like

  23. bobo
    март 27, 2009

    Ех че е нагъл този Задължително🙂 🙂 Акси, разбра ли сега, Максим би живял много по-добре в здравословната обстановка на дома, защото ще бъде сред нормални. Освен това няма от рано да му бъде насаждан травеститизмът на Азис и няма да стане изпервазен🙂

    Задължително, не се възмущавай толкова, споко бе човек, нищо не зависи от теб. Ще преживеем някак си факта, че животът ни ти се струва провален, също така не смятаме да се отказваме да „проваляме“ и живота на децата си или на тези, които ще осиновим, само защото на задължително не му харесвало.

    Колкото до твоите познати – еми супер, има много свободни жени – от една страна жените са повече от мъжете, от друга – около 10% от мъжете са абсолютни непрокопсаници и отрепки и още 10% са гей. Готините мъже сме дефицитни🙂 Какво лошо има в това да си направят дете мъж и жена, които не са семейство, но ще дадат всичко нужно на детето. Дори и да е в среда от двама мъже/две жени, детето ще има наблюдения и върху двата пола (приятели, братя, сестри) и ще расте много по-обичано, защото хомодвойките са преминали през планина от трудности, за да се сдобият с него и го желаят много повече от „нормалните“ двойки, да не говорим за тези с по 7-8-9-10 деца.

    Like

  24. Musha Busha
    март 27, 2009

    Може ли да не обсъждаме коментарите на „задължително“? Смятам, че и двете страни изложиха тезите си вече достатъчно ясно не мисля, че е ползотворно да продължава тази дискусия.

    Like

  25. krum
    март 27, 2009

    Току-що прочетох за случай, при който във Флорида телевизионна компания, притежание на Мърдок, са успешно обжалвали бивши техни служители, осъдили ги за половин милион, защото са били уволнени след като са отказали да вмъкнат фалшива информация в новиварската емисия.
    Съдът е решил, че новинарските предавания могат да твърдят каквото си измислят. Така че има и по-зле…
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Akre

    Like

  26. Musha Busha
    март 27, 2009

    krum, това какво общо има с темата?

    Like

  27. freedom
    март 31, 2009

    Филмът според мен е страхотен и като го гледах ми се дорева. За съжаление, според мен, си е такава действителността, в нашата меко казано селска държава. В тези села сигурно има гейове и лесбийки, които хората познават, но ако знаят за сексуаланата им ориентация ще се държат с тях като с прокажени. Като онова, младото семейство, което си мисли , че е супер великодушно от тяхна страна „дори да общуват“ с тях. Представяте ли си ? Може би единственият път е навън от тази държава, с тази политика не се излиза от патриархалното ни общество.

    Like

  28. Enyo Ivanov Georgiev
    май 13, 2014

    Едва сега го гледах филмчето и ми обясни в предишните ти статии свързани с детето защо не срещнах думата баща. Искам само да изкажа колко готини статии съм прочел от теб като първата беше за любимото ми Кара дере ( разказа ми за теб една моя приятелка която също ходи там ) което другарите около Станишев искат да застроят а и Майка – начин на употреба. Ако начина ти на писане и това което предаваш като емоция на хората, който го четат те описват като човек то само мога да съжалявам че не те познавам лично като личност. Кефя се на писанията ти и ти желая късмет и успехи занапред и да сте здрави а може да се засечем на Кара Дере някой път.

    Like

Кажете си

