Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

СЕМ (не) спази намеренията си

Блогът ми се напълни със СЕМ(ки и бонбонки ми се иска да добавя).

Първо беше това: Дискусията за враждебната реч в БТА.

После дойде поканата да участвам в Експертния съвет на СЕМ (ето и на сайта на Помъдрелите момичета), който ще има консултативни функции по важни въпроси на медийната регулация, освен това „членовете на Експертния съвет са утвърдени специалисти в своите области, достатъчно известни и популярни в обществото и медийната общност“. От публикуваната новина на сайта на СЕМ се виждат изброените личности, всеки със своя ресор. Със скептицизъм видях и своето име, потвърдено една седмица по-рано от самия СЕМ, в списък: „г-жа Аксиния Генчева (права на хората с различна сексуална ориентация)“.

Повдигнах пред себе си въпроса какви са мотивите на СЕМ да ме поканят в този съвет. Провокирани от колегите си в медиите или всъщност осъзнали потребността да противодействат на хомофобията в ефира. Единствено времето и работата на експертния съвет ще покаже всъщност намеренията на СЕМ, заключих аз.

Часове след скептичния ми постинг дойде и новината, както и отговорът на въпроса ми. Реших, че независимо, че членовете на съвета са изписани по експертизата си, а не по принадлежността си към организация или сдружение, е етично да споделя със СЕМ решенито си да напусна БГО „Джемини“, с кратко резюме на мотива ми, а именно – не че изоставям сферата и ЛГБТ каузата, а защото съм несъгласна с бездействието на Управителния съвет по ключов, грешка, катастрофален за организацията, въпрос. Докато пресаташето на СЕМ смяташе, че това е ирелевантно, както за опита ми и ресорната експертиза в ЛГБТ сферата, така и за вече взетото решение на СЕМ и одобрената ми позиция в експертния съвет, оказа се, че председателя на СЕМ, доц. Пешева, е на съвсем обратното мнение – от липсата на условие да принадлежиш и да представляваш сдружение, за ЛГБТ въпроса доц. Пешева прецени, че е задължително да има институционално представителство.

Чудих се няколко дни дали изобщо да пиша за това, основно заради това, че не искам да прозвучи като оплакване на ощипана госпоица, която не е получила обещания златен синджир, но го правя по две причини. Първо, предисторията вече е достъпна и на блога ми и, някак си, щеше да стои неадекватно на 16ти февруари, когато СЕМ публично обявят членовете на експертния съвет. Второ, последната новина всъщност отговаря на въпроса ми какъв е мотивът на СЕМ да създаде експертен консултативен съвет. А той явно е – породен от (евентуалните и досегашни) критики към СЕМ за бездействието по отношение на хомофобската реч в ефира, да се създаде оправдателната структура, която всъщност няма да има действителна власт за промяна, нито сериозен ангажимент, но 1) е още едно ведомство, към което да се пренасочват критиките, 2) е добра референция като ресурс за СЕМ, е ли пък пред Европата, 3) легитимира противоречивите и атакуеми от обществена гледна точка, както и от самите журналисти (особено с аргумента за нарушено право на свобода на словото!), взети решения за регулация на ефира от СЕМ.

На пресаташето на СЕМ оставих e-mail и телефона на председателя на БГО Джемини, Диана Кръстева, защото когато една институция настоява за институционално представителство, а не експертно, тогава създаденото от такъв съюз потомство е толкова ялово като резултат за промяна, колкото ако го няма изобщо. Ужасно много се надявам да съм лош пророк, все пак и аз живея в тая държава, и аз гледам телевизия, и аз чета вестници.

Кажете си

Information

This entry was posted on февруари 10, 2009 by in ЛГБТ, мръсотия до шия and tagged , , .

Навигация