Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

У нас, къде другаде!?

Била съм почти навсякъде в Европа, по няколко пъти. Но само у нас можеш да видиш някои неща. Само у нас могат да ти се облещят очите. Само у нас можеш си направиш списък с абрудистанщината, в която живуркаме ние, българите.

Всеки път, когато трябва да летя обратно за България, ми се иска да си сложа тапи на ушите, черни очила (да не виждам и да не ме виждат), шапка-ушанка и медицинска маска. На летището в Брюксел (което е „мъъъъъъъъъничко“ по-голямо от нашето, отнема ти около 20 минути вървеж да стигнеш до гейта), след като бързах заради стачката да не закъснея за полета, глобиха ме с 16 евро (!!!!), защото си бях купила грешния билет, боляха ме зверски краката (нали съм много добра с картите, затова обиколих Брюксел няколко пъти – бях се загубила…няколко пъти), най-накрая пристигнах цели два часа преди полета. По-долу някъде в блога писах какво значи за мен два часа преди полета, но не съм добра с блоговете, търсете си сами препратката. Единственото, за което не ми трябва карта, е да намеря мястото за пушене, това го мога със затворени очи. Полета ми още дори не беше обявен на таблото и отидох да пуша. Една жена ме изгледа ужасно злобно (със сигурност не е белгийка), когато си запалих цигара и втренчено се втренчи (сори за тавтологията, но наистина се втренчи втренчено) в корема ми, още пазещ спомен за бременноста. Пуша си аз и се ядосвам за 16-те евро, които кондуктора настояваше да не плащам, гледайки в корема ми (има си определени бонуси да изглеждаш бременна), но аз настоявах да съм европейка и си ги платих. Натрових се достатъчно и влязох да си търся check-in гишето. Е, нямаше нужда.


На това ОГРОМНО летищно хале имаше една ОГРОМНА тълпа жужащи човеци. Не опашка, тълпа. От Любляна чак можеш да видиш, че е опашката пред гишето на България Еър. Само у нас можеш да видиш булгаристана да се струпва като нехомогенна маса около двама нещастни служители, само у нас можеш да видиш как на булгаристана му пречат лентите, които обикновено указват пътя на опашката, на булгаристана му пречат (как да се скупчи на тълпа, ако има ограничителни ленти), само у нас можеш да видиш как булгаристана без свян разкача лентите и ги мести. Само у нас ще видиш как булгаристана не го ебе дали гишето е Business class или Economy и ще скупчва на първото празно гише. Само у нас ще видиш как червената лента на земята WAIT HERE пред гишето е само индикативна, тя е като сфетофарите в София – знаем, че ги има, ама те са за чужденците, не за нас. Само у нас булгаристана си слага куфара, овързан с канап на лентата за багаж и почва да вади гащи, сутиени, пуловери, за да прибере вътре шоколадите, колите, бутилките и джунджуриите, които е купил, защото току що е разбрал, че няма да го пуснат да мине с тях. Само у нас на вървящата пътека (като хоризонтален ескалатор, демек) ще видиш булгаристана да се блъска и да иска да изпревари останалите. И само у нас дефиницията „ръчен багаж“ включва куфар, дамска чанта, два найлонови плика, туристическа раница и кашон. Само у нас стюардесата се опитва да се скрие от тълпата, която настоява да мине през нея на път към самолета, защото, всички знаем, самолета не чака, той има график и не го ебе за пътниците, затова айде, юруш на самольота, че тръгнааааааааааааа!

Само у нас булгаристана ще изсмуче целия алкохол в смаолета, защото е безплатен. Само у нас булгаристана ще маха на стюардесата и ще вика: „Ало, госпо’ице? Ало, келнер?“ Само у нас булгаристана ще крещи истерично по телефона: „Излитамееееееееееее! Чуваш ли как реват двигателите? А? Какво? Не те чувам? Абе, излитаме, бе, ти не ме ли чуваш? Ало? Ало? Хм, затвори.“ Само у нас булгаристана ще праща sms да каже, че летим над Австрия сега и навън е -56 градуса. Само у нас някой булгаристан ще се изака в тоалетната и стюардесата ще я затвори после, защото вече не става за ползване. Само у нас булгаристана ще псува, че „пак са спестили плат за колана“ и не може да си закопчее колана на шкембето, което заема 2.5 седалки. Само у нас някой булгаристански пътник ще подсвирква на стюардесата какво дупе има и как ще го схруска.

Само у нас се пляска шумно, като кацнем. Ебати постижението, все едно кацаме по щастлива случайност, днес е късметлийския ден на пилота, трябва да пусне фиш.

Само у нас булгаристана ще се юрне като стадо да си сваля ръчния багаж и да тича към изхода, докато самолета още се движи по пистата.

Само у нас ще чакаш 25 минути да изкарат багажа на единствения кацнал по това време самолет. И само у нас 1/4 от куфарите ще са раздрани, с отскубнати дръжки, кални или направо отворени. Само у нас на изхода на летището ще те наобиколят хайка лешоядни фалшименто таксиджии да те карат за 50 евро до София.

Само у нас ще те пререди цялата опашка, за да се качи в таксито, което ти си поръчал. Само у нас таксиджията ще реши, че най-краткия път към центъра на София минава пред Люлин.

Къде другаде, ако не у нас?!??!

6 comments on “У нас, къде другаде!?

  1. Христо
    октомври 13, 2008

    Ооо и аз съм летял от Брюксел. Летището им е супер зле. Последният път беше през юли, до Бургас, в компанията на 4 български момичета от Търговище, които не криеха че са проститутки и държаха всеки един от екипажа да разбере, все едно си правеха реклама и бяха готови да заработят малко дори и във въздуха. Както и да е.
    Проблемът с държанието го има навсякъде. Просто трябва да видиш чуждите туристи идващи по Черноморието как се държат по летищата… Една приятелка стюардеса ми го обясни много просто – авитранспортът е обществен транспорт и като такъв, вероятността да попаднеш на подобни ситуации е много голяма. Преди време естествен регулатор на пътникопотока е била цената, просто гореописаните пътници са използвали други видове транспорт, защото не са можели да си позволят цената на билета…

    Like

  2. Musha Busha
    октомври 13, 2008

    Лета сравнително често (почти всеки месец) до някоя европейска дестинация. С изненада установих, че си прав за това как сега летенето е наистина достъпно за абсолютно всеки. Струва ми се, че летищата и самолетите, някак си, катализират и мотивират булгаристана да си покаже всичките магарии. В смисъл, не ми е направило впечатление на родна земя да се държат ЧАК толкова зле, но на летището, не знам от международния въздух ли е…

    Like

  3. Стюардеса
    ноември 10, 2008

    Аз съм стюардеса и мога да кажа, че авиотранспортът наистина е градски транспорт, а такива пътници има от всички държави, дори и германци, и е доста преувеличено всичко казано за булгаристана. Типичното за булгаристана е точно да се оплюва родното, без да си видял чуждото, или от петте дена, прекарани при племенницата в Белгия да си правим изводи, че познаваме всички европейци, нрави и манталитети.

    Like

  4. Musha Busha
    ноември 10, 2008

    Простете, явно съм Ви засегнала професионално. Моля четете публикацията с усмивка, каквато има за цел да предизвика.

    Нямам племеница в Белгия, за сметка на което мога да кажа, че наистина сравнително често летя и съм прекарала известно време от живота си извън България.

    Like

  5. idependent
    ноември 27, 2008

    prava si za mnogo nesta , no ela da vidish kak se leti ot london za balgaria , bylgrstinta e mnogo po silno izrazena, s tasi raslika she bulgartinata se opitva da govori na angliiski!

    Like

  6. Terry
    септември 17, 2009

    wow! u’ve made my day!!!
    не зная как и с най-сериозната си публикация успяваш да извикаш усмивка на лицето ми…
    случайно попаднах на блога ти и се опитвам да изчета всичко бързо, но и качествено.
    благодаря за приятните минути, с които ме даряваш!
    🙂

    Like

Кажете си

Information

This entry was posted on октомври 8, 2008 by in мръсотия до шия.

Навигация