Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Българосизъм

Българосизмът е обратното проявление на расизма. Никога не съм се брояла за кой знае колко не-расистка, защото в моята глава проявлението на не-расизъм значи тотално приемане и съпорт. Не толерантност, а приемане и съпорт. Моето приемане е частично. Хващам се как сама слагам под общ знаменател цяла една общност заради конкретен негативен, според мен, пример. В желанието си, обаче, да не се лумпениазирам до истеричава степен, внимавам да не давам кой знае каква гласност на личните ми расистки виждания. Естествено, четящите (пет човека) моя блог веднага ще решат, че обект на расизма ми са ромите. Е…

Тази конкретна история е за едно цигане, момиче на около 6-7 години. Чакахме с един приятел сфетофара да светне зелено, аз бях със сина ни в количката. Приближи се въпросното момиче и с отракан, абсолютно по навик жест, подаде ръка и заломоти стандартния рефрен: „Како, дай нЕкой леФ“.

Аз си имам една теория. Според нея, аз, като бяла (Caucasian един вид), работеща българка, имам известна вина за собствения си расизъм – аз и останалите от същия работещ вид сме се съгласили доброволно да даваме част от доходите си в дан на онези, останалите от неработещия вид, като по този начин сме ги възпитали да очакват месечния кръвен данък и не им се бачка, мамка им неработеща, не им се учи, щото нямат намерение да сполучат! Аз и останалите от работещия вид си правим грешно сметката, че като подам 50 ст. в шепата на някой от неработещите, хем най-бързо ще се отърва от него, хем той няма да гладува, ами след като купи ракията, лепилото или там к’вото си пазарува, ще си купи и една баница. Тая сметка е много сбъркана и не включва обслужването и бакшиша, защото неработещия вид е свикнал така, с инерцията, в която се е вкарал вече от много години и същата приказка разказва за лека нощ на бъдещите неработещи!

Моята теория е малко …изтребленческа.  Ако няма 50 ст. в шепата и няма месечен кръвен данък, неработещият човешки вид ще погладува известно време, може би ще крадне и ако не го пречукат заради краднатото или зад решетките, все някой ден ще си хване двете ръце и ще ги научи да работят.

6-7 годишното цинаге продължава да припява с жален глас. Когато раздразнено й казах за пореден път да се махне, защото няма да получи нищо, тя повдига нагло вежди с въпрос „защо“, на който сигурно е очаквала да й кажа „защото нямам“. Ядосах се много. Казах й да се връща в училище, където й е мястото и че си има родители, които трябва да се грижат за нея, а не улицата. Сега, като го написах, ми звучи много меко, а всъщност й креснах и използвах няколко и малко резки изречения.

Тя замълча за секунда, изгледа втренчено сина ни. Виждах в очите й как се колебае дали да не си отмъсти на него. Предполагам, че всяка майка се вбесява, когато заплашат детето й. Отместих се пред количката и ясно й показах, че ако не се махне веднага, ще я ударя.

И тогава това момиче, това 6-7 годишно дете, се обърна и ме напсува на …българка! Баси майката! Никога не са ме псували на българка! Усещането е невероятно! Малко по-късно се ядосах, защото първоначално бях прекалено втрещена от изненада, не можех да повярвам на ушите си! Казах си, че сигурно така се чувстват ромите, като ги напсуват на мангал, но това, някак си, не смекчи усещането на яд, изненада и обида.

Българосизъм.  Чела съм за него в националистически форуми и сайтове, но винаги съм си мислела, че лумпениадата не ходи по дърветата. Българосизъм.

epistemic murk го каза много точно, макар и за обратния случай: „Расизмът не се нуждае от някаква особена форма на манифестация като физическо насилие, за да бъде разпознат като такъв.“

3 comments on “Българосизъм

  1. thearyn
    септември 24, 2008

    бААААААААААААААААси майкатаааа!
    О.о….

    Е, да, стопроцента и на тях им е гадно, когато някой гаден българин гинапсува на мангал, при това в Мангалия… хм…

    (писах и още, ама то просто няма какво да се коментира… просто съм в амок още… малки нагли… мръсни…)

    е затова кинти само на музиканти, при това така по-на едро… ама ‘щото масово са готини и изобщо улична култура има в тия хора уличните музиканти, при това май е повече култура и по-малко улична по принцип…

    АМА НЕ! ТИ… ПРЕДСТАВЯШ ЛИ СИ ВЕРНО!!!
    Кажи ми, ако на мен ми се случи това и ‘зема да го шамаросам т’ва суполанче, дали ше е хейт крайм? О.о

    Like

  2. Musha Busha
    септември 25, 2008

    Тц. Знам си те аз. Ще започнеш да го снимаш,не си по хейт крайм частта.

    Like

  3. thearyn
    септември 26, 2008

    е сега, ше щракна един два пъти… и после БОООООООЙ БООООООООООЙ… така, за цвят в кадъра 🙂

    Like

Кажете си

Information

This entry was posted on септември 19, 2008 by in да си кажа... and tagged , .

Навигация