Муша-Буша в пространството

Всичко, което харесвам е или незаконно, неморално, калорично, пристрастяващо, скъпо или невъзможно.

Нямаше ме, бях в интернет заточение

Толкова се зарадвах, че си имам блог. Все още не съм сигурна за какво да го употребявам, нито как, но вече всичките ми приятели знаят за него. След двуседмичен промоушън на блога, вече всички знаят наизуст публикуваните три поста. Защото НЯМА ДРУГИ. А няма други, защото бях заточена.

Вчера Митко каза, че чакал новия пост за липсата на интернет вкъщи и пита защо още не съм го постнала. Хьелоу?!

Миналата седмица в понеделник вечер заваля дъжд, придружен с гръмотевици, малко светкавици и много последствия. От време на време ме хващат гените на майка ми, които ме затичват към контактите по време на буря да изключвам де що има включено. В понеделник вечер изключих само лаптопа. На фона на една светкавица кабела за интернет проблясваше призрачно (о, колко драматично стана, като в новела на Стендал) и се люшкаше от перваза на спалнята ни до един самотен стълб шест етажа по-долу. Бял кабел, залепен и доволно овъртян с тиксо (?!) за перваза на прозореца (да не вземе да избяга, негодника, я!), застопорен в клоните на едно още по-разбесняло се от бурята дърво („за да не се вее свободно“, беше обяснението на техника на доставчика на интернет, разбираш ли…), на който мога да простра цяла една пералня през улицата+паркинг (бах и дългия кабел…) до електрическия стълб на отсрещния тротоар.

Вали дъжд, а ние гледаме „Сексът и градът“, където е слънчево и имат ток и Интернет. Жена ми изпитва неистов ужас от гръмотевици, затова не гледаме много сериала, а се гледаме умно (аз гледам успокоително) в очите.

Час по-късно се сещам, че имам блог и сядам на компютъра, за да установя, че ток там нямааааааааа. Оказва се, че вече нямам адаптер на заряднотооооооооо. После се оказва, че това ще ми струва:

10 дена техника в гаранционното обслужване да гледа с досада изгорелия ми адаптер на бюрото си, докато най-накра му обърне внимание + един неотчетен проект и невърнати пари, и затворен офис, и много сълзи, и една останала бездомна бяла котка, и „баси как стигнахме дотук…“

или

160 лева за нов адаптер.

Купуваме нов, благодарение на Деница, която намира чистак нов адаптер за 65 лв. от вносителя.

Сядам да пиша за изгорелия адаптер в блога си. А колко по-лесен щеше да е живота, ако нямах блог и нямаше къде да пиша… Не мога да пиша, нямам интернет.

Минаха много дни вече, а човек, като е ядосан, после забравя много неща. Минахме през учтивото: „Ало, нямам интернет, пратете техник да оправи кабела или трафопоста, за който е закачен“, и „Ама няма нужда да ме комнсирате с безплатен месец! Аз в платените месеци нямам интернет, нема нужда от безплатно нямане!“ до „Ало, ама вече три дни нямам интернет! Имам да пускам платежни, вие няма да ми покриете глобите за закъснението, нали? Идвайте да оправяте кабела, дето е ънплъгнат, тука така пише!“ Пет дни по-късно с жена ми се оглеждахме в санитарните магазини за запалителни вещества, а в джобчето ни дрънкаха семки и бонкони и лист с адреса на доставчика.

Неделя. Цял един свят сътворен, Адам и Ева ядат ябълки полуголи, а ние нямаме интернет, защото доставчика още не е пратил техник от офиса им на още един кабел разстояние от блока ни. Заплашвам с физическа саморазправа, прекратяване на договор, арменския поп, едра шарка (все ще се намери някой с шарка, услужлив да ми помогне и да отиде в офиса на доставчика). Арменският поп явно ги е уплашил, защото пращат техник, който включва лаптопа, прикача му едни ехографи и го окабелява с едни технически неща и казва:

Изгоряла ви е лан-картата.

Кое ми е изгоряло, питам, не миришеше на изгоряло, няма сажди, ква карта?! (аз съм технически дурак, софтуерно съм дъ бест с MS Office, но хардуерно – дурак)

Off topic: докато пиша това, осъзнавам колко е хубаво да имаш интернет. Когато имаш интернет, имаш Skype, тогава твои приятели могат да ти кажат това: [12:48:56] musha-busha says: ти как си?
[12:50:50] Victor says: po princip dobre, tochno sega– ne dotam. razmishliavam nad edna moderna Zen-dilema: „ako az-ut ne sushtestvuva, togava chii mahmurluk e tova??::)

Л А Н К А Р Т А Т А, казва техника, като че ли като ми го спелува буква по буква, ще го разбера. Това е като чужденците, които идват на гости в България – някоя баба ги заговаря в тролея и човека като каже, че не разбира български, бабата започва да говори много бавно и отчетливо, пак на български. „Мрежовата карта, с която идва интернета в компютъра“.

Естествено!, че ако кабела не висеше като простор за гащи, може би нямаше да ми дрънне така картата. Естествено!, че ако беше друг интернет доставчик, нямаше да чакам сътворението на света, за да разбера, че нещо му е гръмнало на компютъра.

Anyway. В желанието си вкъщи да нямаме кабели и всичко, някак си, безжично да се прехвърля (и тока също, и интернета, и всичко), сега се оказахме с контакт->разклонител с копче противоударен->адаптер и захранване за лаптоп->лаптоп, от който излиза USB за нещо->нещо, в което е включено странно изкривено нещо->защитно нещо, което пази от уроки и ударни вълни от интернет доставчика->кабел за интернет->перваз->простор->дърво->трафопост->небитие.

Естествено!, че ще си подновя договор с този доставчик за още една година!

2 comments on “Нямаше ме, бях в интернет заточение

  1. ok_pepi
    август 2, 2008

    Благодаря ти Акси!
    Посмях се от сърце(на твой гръб):)
    Чакам с нетърпение следващите ти публикации.

    Весело изкарване там… и да ги нацелуваш🙂

    Like

  2. Димитър Атанасов
    юли 16, 2014

    Като гледам , закъснял съм „само“ с 6 години:) С откриването ти искам да кажа. Сега поне не ми се налага да чакам за следващата ти публикация:))

    Like

Кажете си

Information

This entry was posted on август 1, 2008 by in да си кажа....

Навигация